HOLDBESKRIVELSER

WOD – WORKOUT OF THE DAY

Holdet starter altid med en opvarmning. Herefter kommer man igennem en styrke – eller teknik seance som har til formål at forbedre ens styrke, samt sikre øvelserne udøves korrekt, da sikkerhed har høj prioritet.    

Hver dag har vi i Butcher’s Lab programmeret et nyt trænings pas som alle uanset niveau kan deltage i. Dette hold starter op hver time og man behøver IKKE tilmelde sig holdet, men blot møde op.

 

MOBILITETS TRÆNING

Med mobilitetstræning bliver man smidigere. Ens rækkevidde i ledne udbedres og det er med til at forstærke ens teknik i crossfit bevægelserne. Der arbejdes i høj grad med udstræk, balance og åndedrætsteknik. Mobilitetstræning øger kropsbevidsthed og forebygger skader. Stærkt anbefalelsesværdigt supplement i en sportsgren som crossfit, hvor der arbejdes i høj intensivitet. Holdet undervises af Niels Jørgensen; www.nielstraining.dk

 

VL – VÆGTLØFTING

VL er en forkortelse og står for vægtløfting. I crossfit bruger man i høj grad vægtløftning, så derfor kan det være en fordel at deltage på disse hold for at forbedre sin teknik med en vægtstang. Her er i høj grad fokus på de olympiske løft; snatch og clean & jerk, men der findes mange løft som bruges til at supplere disse; dødløft, back/front squat, overhead squat, clean, jerk, pres etc. Kom opvarmet.

 

INTROFORLØB

Crossfit er en bred vifte af mange forskellige øvelser og derfor kan det være en stor mundfuld hvis man er ny. Derfor har vi udarbejdet et introforløb, som vil hjælpe dig igennem grundstenene i crossfit og dermed give dig en god start.

Introforløbet strækker sig over en periode på 3 uger, hvor du vil have 2 trænings pas om ugen. Det er den samme instruktør, som coacher dig igennem alle 6 træningspas.

I Butcher’s Lab er der plads til alle uanset niveau. Klik her og læs mere om vores introfoløb!

 

STYRKEHOLD

Styrke hold er til dig, der gerne vil have øget muskelmassen og blive stærkere. Samtidig med vi øger kiloene på vægtstangen, så har vi som prioritet at teknikken vedligeholdes for at undgå skader. Holdet starter med opvarmning, hvorefter vi som oftest bruger løft som bænkpres, pres, squat og dødløft.

 

BØRNE CROSSFIT

Vi prøver at give børnene en grundlæggende forståelse for træningen gennem sjov og leg, så de forøger deres motorik, styrke samt koncentrations- og indlæringsevne. Børnene lærer samtidigt at modtage undervisning, som kan komme dem til gavn i andre undervisningssituationer. Alle er velkomne til at komme forbi til en gratis prøvetime. Mød blot op med dit barn et kvarter før timen og snak med instruktøren.

Børnehold for børn på 8-14 år. Vi lærer dem crossfit i et miks af gymnastik, puls træning og vægtløftning. Hos os er det vigtigt, at det er sjov at træne. Vi har lagt fokus på indlæring af de mest basale crossfit teknikker, som bliver trænet i en afslappet, men fokuseret stemning.

 

GRATIS INTRO TIME

Du har altid mulighed for at komme ind og forsøge dig på vores gratis introhold. Her får du en kort introduktion til crossfit og muligheden for at prøve det af med nogle basale øvelser.

Man behøver ikke tilmelde sig vores intro time, men blot møde op.

Hvis du ikke tidligere har prøvet kræfter med crossfit, så er vores anbefaling at starte her og efterfølgende melde dig på vores introforløb.